”Jag har en bra ursäkt: jag hade druckit i sex år…”

Mer exempel på musikaliska snedsteg kommer från Vincent Furnier som 1980 släppte New Wave albumet Flush the Fashion, ett hopkok av dåliga idéer och skrämmande exempel på vad en artist kan ta sig för när han spenderat alltför många morgnar med vodka vid frukostbordet. Clones heter låten och är det enda värt att nämna på en kalkon som inleds med den sämsta cover på The Music Machines garageklassiker Talk Talk som någonsin hörts.

Alice själv har kallat plattan ”en av tre jag inte ens minns jag gjort på grund av all sprit jag drack under perioden” men detta till trots har den blivit återsläppt på CD. Om du verkligen vill höra andra klassens, underproducerad synthpop – den är verkligen ingen hårdrocksplatta – hittar du den här, en summering av de blöta åren här och ett stelt tv-framträdande här.

Kommentera

