John Daker!!!

Och jag kan höra din reaktion; ”Vem???” Enkelt, John Daker var om min information är korrekt elev hos Reva Cooper Unsicker,  en kvinna som i över 55 år lärt ut sång och pianospel i Peoria. Två gånger om året lät hon sina sångelever framföra vad de lärt sig och detta visades på lokala tv-stationen. Inslagen var av växlande kvalitet med enda gemensamma faktorn att de lämnade mycket att önska och de värsta klippen samlades på tejper som snart blev ett fenomen och spreds under namnet Revafests. Ett stående inslag var mannen i ovanstående klipp.

Nåväl. Jag har garanterat hört sämre sång i mitt liv och sett bra mycket värre framföranden men det är något visst med Johns kombination av båda som gör att jag fullkomligen älskar detta klippet. Sången är väl ett sJohndakerorts pseudo-operatiskt mumlande komplett med bortglömd text och stel som en pinne låter han ”passionen” i framförandet enbart komma ut i sitt ansikte vilket fått mer än en tittare på Tuben att kommentera ”han ser ut som mig när jag blir avsugen!” Jag vet inte vad det är men kombinationen är briljant och jag gapskrattar varenda gång jag ser det!

John har idag blivit en stjärna på sitt eget sätt och en sökning på hans namn ger en uppsjö resultat bl.a. på Wikipedia och övriga uppslagsverk (för dig som har lite växel att spendera finns han även som t-shirt!) men jag tycker du ska kolla in hans MySpace där han bjuder på sig själv med glimten i ögat och sedan bli ett fan på Facebook!

Kommentera

