Send in the Clowns!

”Alla sätt är bra utom de dåliga” och ”ändamålet helgar medlen” sägs det ju men att sprida den kristna läran i from av CLOWNER låter så fullkomligt bisarrt att jag starkt tvivlar de framstår som annat än just…clowner. Ovanstående klipp är taget från en instruktionsvideo till nyutexaminerade papagenos som ska börja missionera (en mening jag aldrig för mitt liv någonsin trodde jag skulle skriva!) och ger lite tips och information om hur de på ett korrekt sätt kan sprida sitt budskap.

Du kanske ser det som ett skämt men den så kallade clown ministry rörelsen är faktiskt på uppgång i USA och en snabb sökning på nätet gav lite träffar du kan kolla här och här. Och för dig som känner samma förvirring som mig när du läser detta finns det en sida för oss lekmän som förklarar rörelsen här.

Kommentera

