Herr Blä

Mer misslyckade försök att nå barn a’la Baby Laugh a-Lot (som du kunde läsa om här) bjuds i ovanstående klipp från 70-talet vars syfte var att informera barn om de faror som finns i hemmet. När dödskallen inte visade sig tillräckligt effektiv behövdes en ny symbol och Mr. Yuk dök upp på TV’n mellan barnprogrammen. Tyvärr blev effekten istället att den skrämde en hel generation barn som kastade sig på fjärrkontrollen när reklamen började och på så sätt missade den livsviktiga informationen.

USAs svar på vår egna Olyckan kan du läsa mer om här.

Annonser

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s

%d bloggare gillar detta: