Pannkaka

För dig som någonsin undrat var som försigår i Carolas huvud kanske International House of Pancakes reklamfilm från 1969 ger ett litet hum. Uppenbart inspirerad av den zeitgeist som dominerade årtiondet är den ännu ett underbart exempel på när folk i beslutfattningsposition skulle behöva en liten skylt på sitt kontor som sa ”tänk om – tänk rätt”, fast jag misstänker den är slutresultatet av när mossiga dinosaurieorganisationer ett kort ögonblick inser de saknar koll och ger sig på en vild gissning, alternativt kastar pengar på ett vilt och ”hippt” namn som lovar leverans och sedan skrattar hela vägen till banken.

Oavsett vad så finns restaurangkedjan kvar idag så vad än effekten av detta förvirrade stycke reklam var, var den åtminstone inte långvarig. Mer information om USA’s största frukostrestaurang hittar du på deras officiella hemsida och Roger Cormans The Trip (ett stycke film minst sagt inspirerat av tidsandan) kan du läsa om här. Antidrogpropagandafilmen LSD: Trip or Trap? bjuder på varnande exempel tillsammans med rena förolämpningar mot din intelligens och du ser den i sin helhet här.

Annonser

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s

%d bloggare gillar detta: