Megasus!

Ännu en gång får jag gladeligen äta upp mina ord om att det inte görs tillräckligt mycket galna saker i våra dagar! Jag presenterar stolt Megasus, världens hittills enda femminuters grindcoremusikal! En charmig sci-fi historia om medlemmarna i en framtida motståndsrörelse och deras kamp mot Megalocorp, var detta stycke film en ung samling killars bidrag till The Webster 48 Hour Sci-Fi Film Festival häromåret och jag gissar det föll dom i smaken med tanke på det nu börjat sprida sig på nätet. Även om det lämnar mycket att önska rent produktionsmässigt tycker jag ändå de har hjärtat på rätta stället och säga vad man vill om deras skapelse så är den åtminstone underhållande.

Mer information om killarna och deras lilla film visade sig svårt att hitta, främst på grund av att de delar namn med ett mer känt metallband, men om du inte har en susning om vad ”grindcore” är så hittar du en informativ artikel på Wikipedia här och mer ”tveksam” metall har jag bjudit på här och här.

Kommentera

