Äckelhunden!

Ett par månader efter Beautiful Blogger Award drar det igång ett nytt stafettlopp i bloggosfären; äckelhunden! Detta innebär att jag måste ge tre svar på sex frågor och sedan skicka stafettpinnen vidare till tre andra bloggare. Nomineringen kom via Trash is King, så jag tackar och bockar för detta och bjuder mina svar: 

3 TV-program jag kollar på:
Jag tittar inte på TV och har inte gjort det åtminstone de senaste tre åren. Så vad jag istället väljer att se i boxform när tid finns är som följer:
Simpsons! Även om säsongerna tappar märkbart i kvalitet genom åren plockar jag årligen upp den nya säsongsboxen och avnjuter när tid finns.
My Name is Earl! Det är väldigt sällan en tv-serie knockar mig och får mig att gapa av skratt. Med en rejäl portion välriktad humor förnyade de en kort tid tv-serierna i allmänhet för att sedan tappa ångan och läggas ner. Synd, men jag slänger på ett eller två avsnitt med jämna mellanrum och tycker fortfarande serien håller hög klass.
– Sorry, men det var allt.

3 saker jag gjort idag:
Mata katten Xerxes, duscha och gå på toaletten smäller väl inte så högt, så de mer intressanta sakerna jag hunnit med under morgonen är som följer:
Druckit en balja kaffe, starkt som synden på klassiskt Finländskt norrlandsvis!
– Rökt åtminstone fem cigaretter för mycket.
– Kollat min mejl och ännu en gång konstaterat det engelska skivbolag jag just nu framställer ett cd-omslag åt besvarat min fråga ”Where’s my money, you limey fucks?” med rungande tystnad.

3 saker jag längtar efter:
Min sci-fi box! (så mycket skräp, så lite tid…)
– Julmat! (jag är traditionalist och vägrar röra julmat fram tills just den tjugofjärde så tro mig att jag längtar nu!)
– Studiotid för inspelning av bandets andra EP. (och tid att mixa om den första. Evil never sleeps…)

3 saker på min önskelista:
– Att exploitationobskyriteten Headless Eyes får ett legitimt dvd-släpp! (och att jag lyckas lägga händerna på den!)
– En ny bas. (för den jag har är täckt av någon torkad kroppsvätska jag inte har någon lust att röra vid längre.)
– Att det europeiska bokningsbolag vi haft lite katt-och-råtta med den senaste tiden bestämmer att ta sig an bandet. (tatueringar och exploitationfilmer är ju inte gratis!)

3 saker att hata:
Det kommer låta förbannat plyschigt och sjuttiotalskramigt men ”hata” är ett alldeles för starkt ord att använda och – troende på karma som jag är, efter alla år jag bevittnat fenomenet – ett väldigt farligt sätt att leva, för det genererar och attraherar en negativitet som i slutändan bara drabbar en själv. Så saker jag tycker är mindre bra just nu är som följer:
– Att riksdagen med all sannolikhet klubbar igenom signalspaning på grund av en väldigt förvirrad mans gärning uppe i Stockholm mitt under pågående julrusch, utan att en enda av de som påstår sig vurma för våra rättigheter ställer sig upp och protesterar. Välkommen till 1984 min vän.
– Att ett parti vars svar på frågan ”vad kommer ni göra för att stoppa den storbolagsglobalisering som just nu pågår vilket kommer pulvrisera vad demokrati som finns i våra länder och reducera dess befolkning till en liten klick konsumenter som lever på vad den större producerar i rent slavliknande förhållanden?” uppenbarligen är ”stoppa invandringen” just nu sitter i riksdagen. Att rösta in Sverigedemokraterna kommer knappast gå in i historieböckerna som det smartaste drag Sveriges befolkning gjort.
– Ytligt må tyckas men att jag efter tjugo+ års slamrande i diverse skrammelband fått en nervskada i vänster arm som löper från axeln ner till handleden vilket uppenbarligen bara kan fixas med en operation som öppnar upp hela armen vilket kommer gå bärsärk med symmetrin i mina tatueringar känns inte så djävla kul alltså.

3 måsten för en hårdrockare:
Jag är ju då i grund och botten en punkare, vilket betyder att rent generellt anser jag våra musikstilar ha mycket gemensamt – band som Corrosion of Conformity, Slayer och Metallica bara för att nämna några har ju rötter i 80-talets amerikanska hardcorescen – men har så helvetes svårt för just den pose hårdrocken envist lägger till med. En gitarr är bara en gitarr och har du en liten kuk finns det faktiskt operationer för sådant nuförtiden så du slipper vifta med en USA-tillverkad fallossymbol. Så jag har väl egentligen inte rätt att yttra mig om det, så här är mina ”tycken” vad som definierar en hårdrockare:
Att äga åtminstone en skiva med Motorhead! Lemmy sysslar med vad jag anser riktig hård rock, vilket han själv också anser i sin självbiografi. Hans smutsiga samling pirater sysslar med rockmusik driven till sin extrem. Vårtig och ful och lika sofistikerad som en tjeckisk analporrfilm.
– Att inte bara ha sett utan även äga ett exemplar med This is Spinal Tap. För ingen musikstil kan genuint uppskattas utan lite hälsosam självdistans.
– Äga någon skiva med antingen Pink Fairies, Blue Cheer eller The Stooges. För påstår du dig uppskatta slammer borde du fan äga något med pionjärerna som skapade soundet.

Och pinnen går vidare till:
Nu kommer jag ju framstå som ett arsel, men precis som jag sa förra gången jag nominerades så spenderar jag väldigt lite tid på nätet och ännu mindre på att läsa bloggar. Dessutom utgår jag från att man inte kan nominera de som nominerat en själv – det sista vi vill är ju att göra det här till ännu en klubb där fula människor kan isolera sig från verkligheten och ägna sig åt inbördes beundran – så följande människor har varit snälla nog att diskutera film på min sida och nomineras därför av mig i ett drag av ren narcisissm:
1: Glory BoxSara skriver om mer än bara film och även om jag inte alltid håller med henne i hennes kritik (eller är det två personer bakom bloggen?) är den klart läsvärd.
2: Addepladd. Även om han precis placerade en Tarantinofilm i toppen på listan över 2009 års bästa filmer. 
3: Dig själv! Känner du dig träffad så har du blivit nominerad till just äckelhunden! Glöm inte att länka till min blogg bara.

3 svar to “Äckelhunden!”

  1. Jag har redan fått den och svarat på min musikblogg, men jag tackar så ödmjukt för utmaningen ändå. Nåt fel på Tarantino, ehr? 😉

  2. Tackar tackar! (vi var två en gång i tiden, men det kanske fortfarande verkar så ibland … jag bejakar min dubbelnatur …)

    Jag har faktiskt redan svarat. Men jag måste säga att dina svar var betydligt mer spännande än mina lata varianter, hehe …

    http://0glorybox0.blogspot.com/2010/12/ackelhundens-utmaning.html

Kommentera

