Skolmonster

The Fortunes tillsammans med Adam Keefe bjuder hitsingeln The Ghoul in School från 1961! Skriven och släppt på Cub Records enbart inför Paolo Heusch klassiska varulvshistorie Werewolf in a Girls’ Dormitory från samma år, bjuder den rätt Motown-inspirerade tongångar medan Adam gör sitt bästa försök att imitera legenden Peter Lorre (även om min personliga favoritdel är kvinnan som halvfalskt inleder numret). Ett rätt lättsamt nummer med tanke på vissa av filmens mer specialeffekttyngda scener (förvandlingsscenerna är med tanke på tiden rätt imponerande och det bjuds en del överraskande blodigheter!), hörs den tyvärr inte i sin helhet så det var väl tid den fick återuppstå!

Ett obskyrt nummer om något eftersom det var en väldigt begränsad upplaga skivan släpptes i – vilket kan ha att göra med att filmen inte ens blev i närheten av den kioskvältare man trodde – är det lite begränsat med tillgången till låten idag. En sökning på nätet genererade inga återutgivningar så varför inte ladda ner den i sin helhet här?

3 svar to “Skolmonster”

  1. Det var verkligen inte meningen att du skulle uppfatta mig som dryg. Min ursäkt finns här:

    http://trashisking.wordpress.com/2010/12/23/silent-night-bloody-night-1974/#comments

    • Nu missförstår vi nog varandra igen! Jag tog verkligen inte anstöt och du behöver inte be om ursäkt! Tyckte du förklarade dig bra och om jag velat ha en ursäkt, hade jag krävt det. Ingen skada skedd 😀

Kommentera

