Tillfällig Paus (igen)

Ännu en gång ser det ut som jag får skjuta upp Psykotronisk Videoblogg till åtminstone nästa vecka. Har fullt upp på den grafiska fronten – med en deadline jag inte får missa! – och nu när jag i princip mastrat färdigt bandets förra inspelning, är det tillbaka till replokalen som gäller eftersom vi går in i studion nästa helg för att fästa nästa EP på band! Lägg sedan till intervjuer jag skjutit upp bra mycket längre än jag borde får faktiskt min hobby att dela med mig av min passion för filmer där motorsågar och bröst är viktigare än att ljudkillen fick med alla replikerna stryka på foten. Som jag sa förra veckan, finns gott om länkar på högra sidan att fördriva tiden med tills dess.

Däremot vill jag passa på att dela med mig av mitt senaste fynd på musikfronten (och en ursäkt redan nu om de figurerat på TV men jag tittar som sagt aldrig på denna och har därmed noll koll vad som händer där ute), Darkbuster! Ett irländskt punkband från Boston (var annars hittar du irländare i USA?) med sköna melodier lånat från sitt ursprungsland bjuder de minutlånga alster om arbetarklassnöjen som att stämpla ut, banka på kärringen, dricka sprit och misshandla rikemanssöner (så ni vet de inte poserar utan verkligen har hjärtast på rätta stället!). Påminner starkt om Social Distortions senare alster men som bonus slipper man den pinsamma fanbasen. Ovanstående spår är taget från albumet Weakness for Spirits släppt på lilla bolaget I Scream Records 2006 men de har även en demo och en splitskiva tillgänglig. Albumet är sjukt bra och perfekt allsångsmusik nu när man verkligen börjar få nog av Sveriges mörka vinternätter. Jag bjuder extra smakprov nedan och rekommenderar varmt du kollar deras officiella hemsida här, deras MySpace och Facebook här och här och du hittar albumet här.

Synes nästa vecka! Trevlig helg!

Kommentera

