Nakenrock III

Ännu en gång via en enorm portion dum tur befinner sig trettiotalet stag- och stripteasefilmer nu i min ägo! Mer eller mindre kända artister bjuds med varierande kvalitét – tre alster med Bettie Page tillhör de största namnen – som jag just nu går igenom och redigerar så filmbitarna står som spön i backen! För att göra en lång historia kort visade det sig till min stora förskräckelse vid första genomgången att någon smaklöst nog bestämt sig att ljudsätta samtliga klipp med technomusik, en genre jag sedan åtminstone de senaste femton åren jämfört med att soundchecka bastrumman innan en spelning (och vilken vuxen människa vid sitt sinnes fulla bruk tycker ljudet av ett fabriksgolv är det mest passande till en vacker kvinnas sensuella rörelser?). Nåväl, en man som sällan gnäller när han istället kan göra något åt det har nu jag laddat in samtliga arkefakter i datorn och byter sakta men säkert ut musiken till mer passande Bump ‘n’ Grind från min egen skivsamling. Jag inledde arbetet redan igår.

Ovanstående klipp bjuder Cherry Knight och jag använde mig av Roger & The Gypsies störtsköna Pass the Hatchet eftersom de båda rent rytmiskt passade fint ihop. Håll ögonen öppna nästa vecka då klippen (och musiken) numera tillhör public domain och jag överväger att lägga upp en länk där samtliga klipp kan laddas ner. Vi pratar dryga en- och en halv timmen finkultur som passar perfekt när det vankas cocktailparty eller bara kul tidsfördriv!

Mer nakenrock har jag bjudit här och här.

Kommentera

