Dålig Förlorare

Min kompis Chris ”Captain Catastrophe” Maes presenterade stolt The Sore Losers nya video på sin sida igår. Ett mer ”vanligt” rockband som låter kanske snällare än de tongångar jag själv föredrar hemma på stereon (slå på ett par grytlock med en löpande katthona så får du en idé hur nittio procent av min skivsamling låter), tycker jag ändå Juvenile Heart Attack är rätt kul i sin hyllning till klassiska Convoy och – kalla mig hopplös romantiker – hur kan man inte gilla en filmhistoria där strippor grillar påträngande kunders könsorgan med en brödrost?

Du ser Chris till höger iklädd grå, avklippt flanellskjorta och svart cowboyhatt och den breda mannen som får sin korv grillad är ingen mindre än holländska tatueraren Dicke Dennis! Hans hemsida hittar du här och de Dåliga Förlorarna hittar du här.

Kommentera

