Lång Djävla Paus

Som vissa kanske redan anat via mina kommentarer hos bland annat Trash is King kommer jag med start idag ta en rätt lång paus på min blogg. Anledningen är att jag beger mig ut på Europaturné som inhoppande basist hos en kompis band med start nästa vecka. Vilket bestämdes för dryga månaden sedan, och om du undrat varför det varit lite tunt med filmrecensionerna på sistone beror detta på att all ledig tid jag haft sedan första Februari – när bandet gjorde det officiellt jag följer med – har spenderats framför stereon med min bas för att lära mig deras tjugo låtar långa setlista, en uppgift inte helt utan sin utmaning. Faktum är att de senaste trettio dagarna har ”sömn” och ”fritid” varit samma sak i mitt privatliv och jag har inte haft någon som helst ledig tid att bara sätta mig ner och gå igenom någon gammal favorit att skriva om. Jobbet har dock gett resultat, jag har imponerat mig själv genom att utföra bragden och ser fram mot resan ner som sker om någon timme.

Det ställer ju dock till det lite inte bara för Psykotronisk Videoblogg utan även den filmkolumn jag med start just i Mars har i en Tysk musiktidning! Tack och lov gick de med på att använda sig av de intervjuer jag publicerat här och jag är glad den första blir med Megachurch, som även låter hälsa de jobbar på sitt fullängdsalbum kan tilläggas. Jag är tillbaka första veckan i Maj – såvida turnén inte utökas vilket både band och bokningsbolag påpekat kan hända – och fram tills dess finns det gott om läsvärt både på bloggen och de länkar du ser till höger. Lämnar du en kommentar här så får du har lite tålamod innan den godkänns. Jag räknar inte med att vara på nätet med undantag av ett fåtal gånger.

Synes i Maj!

2 svar to “Lång Djävla Paus”

  1. Ha det så trevligt ute i Europa ser fram mot nya inlägg mot försommaren.

Kommentera

