Galenskaparna

Via nedlagda (?) bloggen 50 000 Volts Vrede bjuds jag ovanstående briljans som en gång för alla bevisar att attityd och entusiasm mer än väl kan täcka upp för eventuella talangbrister! Minst sagt extroverta sångerskan Penny Pearce bjuder sin fantastiska Why Do You Think You Are Nuts? från vad jag förstått var en föreställning vid namn The Penny Magic Show, ackompanjerad av förinspelad musik och två doatjejer med klockrena namnet Laverne and the Shirlies!

Filmat 1983 för lokala tv-stationen Group W Cable Public Access i Santa Monica, Kalifornien hittar jag information via Pennys barnbarn (!!!) att det är hans farmor som är upphovskvinnan till ovanstående alster, samt att hon skrev låten – vars egentliga titel är The Shrink – efter ”femton års terapi utan att komma nånvart”. Ryktet låter gälla att damtrion hade en kassett till salu på sina spelningar så om det är någon där ute som håller i ett exemplar kan ni kontakta mig!

4 svar to “Galenskaparna”

  1. Är inte sångerskan lite lik Goldie Hawn?

  2. Wow, En länk till min lilla blogg! Hurra. Tyvärr blev det inte mer.

Kommentera

