Rymdyttring

Butch Willis & The Rocks bjuder sin energiska T.V.’s From Outer Space, live i en lokal tv-studio 1985. En erkänd art brut har jag då mycket mer till övers för dennes konstnärliga yttringar än Weasel Walter jag bjöd häromsistens. Enligt skivbolaget TeenBeat själva är han ett ”galet geni” och även om hans musik är en habil blanding new wave, punk och vanlig rock’n’roll anser de (och han själv antar jag) att han sysslar med konst. Kalla mig galen men det är något med ”halsspelaren” som får mig att associera till Roky Erickson och hans 13th Floor Elevators!

Det har genererats en imponerande diskografi (han har varit aktiv sedan början av 80-talet) men för den nyfikne släppte skivbolaget CD:n Best of Butch Willis and D Sharp, The Rocks, Rawed Out of The Bottom Basement 2002 och det bjuds faktiskt på en hel del album på Amazon i USA! Du hittar mer information om artisten på skivbolagets hemsida här.

Kommentera

