Psykotronisk Videoblogg 2009 – 2012

Så. Det har blivit dags att bege sig vidare. Det blev nästintill tre glada år men nu är det minsann slut med Psykotronisk Videoblogg. Statistiken bjuder sina tydliga siffror: samtliga av mina engelska inlägg har bra mycket mer besökare än de svenska. När jag dessutom redan har en musikkolumn i en tysk tidning känns det som ett logiskt steg att hädanefter även göra mina filmrecensioner tillgängliga för en större publik genom att växla till ett mer gångbart internationellt språk. Och vem lurar man egentligen när man väljer att fokusera på kultfilm i Sverige? Är entusiasterna i hundratal eller tusental?

Min nya blogg Available on VHS hade sin premiär idag och mitt sista inlägg här blev även det första där, tillsammans med en recension samt ett nedladdningstips. Jag har nu den närmsta tiden ett omfattande arbete framför mig där jag ska gå igenom, välja ut och översätta mina favoritinlägg till engelska, och samtidigt försöka bjuda lite nytt till de som eventuellt väljer att fortsätta följa mitt skrivande. Länken är http://availableonvhs.wordpress.com/

Tack för denna tiden! Och stort tack till de som hört av sig.

3 svar to “Psykotronisk Videoblogg 2009 – 2012”

  1. Det är med sorg i hjärtat jag läser att du nu lämnar den svenska bloggvärlden.tack för många underhållande klipp och roligt skrivna inlägg. Naturligtvis kommer jag titta in på din nya blogg. Lycka till!

    • Det var väldigt vänliga ord som jag tackar för, men tekniskt sett så slutar jag ju inte. Bara tar det någon annanstans med lite fräschare grepp.

      • Och jag kan ju glatt meddela att efter att första dagen fått uppmuntrande mejl från självaste Robin Bougie (Cinema Sewer) att jag ska ”keep up the good work”, och dagen efter det finna att min första follower visade sig vara ett bokförlag i USA (som jag tyvärr inte hört talas om) så känns det som helt rätt beslut 😀

Kommentera

